Як допомогти дітям, перебуваючи у бомбосховищах

 Як допомогти дітям з особливостями РАС, 

перебуваючи у бомбосховищах

 Ці поради стануть в нагоді також і тим дітям, які надто гостро реагують на звуки сирен, вибухів або просто відчувають сильний страх.


❗️Створити відносно комфортний простір для дитини. Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки насамоті.

Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.

❗️Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.


Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, 

то найактуальніше підтримувати їх у такі способи:

Впливати на слухову сферу

👂 Навушники, беруші, шапка, пов'язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.

👂Улюблена музика, якщо є зв'язок.

👂 Співати пісні, які любить дитина.

👂Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.

👂Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.


Впливати на тактильну сферу

🙌 Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше,

🙌 Тактильні ігри,

🙌  Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.

🙌 Прижимання подушками чи ковдрою. Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.

🙌 Ігри з пластиліном, піском.

🙌 Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.

🙌 Ігри з лизунами.

🙌 Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.


Вестибулярна сфера

🤸 Покачування та заколихування, які потребує дитина.

🤸 Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.

🤸 Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.

🤸Крутитися навколо своєї осі.

🤸 Крутити та хитати головою.


Пропріоцеативна сфера

💪🦵Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.

🦵💪Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусти ногами та руками.

🦵💪Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.

💪🦵Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.

🦵💪 Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.

🦵💪 Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.


Зорова сфера

👁Дивитися на таймер, як ідуть цифри.

👁Пазли, книги, картки домена, якщо є. 

👁Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.

👁 Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей. 


Нюхова сфера

👃Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.

👃Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.


Смакова сфера

👅 Старатися кормити хоча би по наближеному до режиму графіку.

👅 Стабільно давати пити.

👅 Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.

👅 Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.


❗️Якщо є потреба у поясненні ситуації для дитини, то можна намалювати на листку чітко поетапно та зрозуміло, що відбувається.


❗️Попереджати максимально доступно лише те, що потрібно робити. 


❗️Намагатися батькам зберігати спокій та також робити для себе розвантажувальні вправи, медитації.


Джерело:  #рекомендації #психологічнапідтримка #дитиназООП

Тест "Як проявляється насильство та як треба діяти в ситуації насильства."

 


Фактори та причини виникнення дітей "групи ризику"

Фактори та причини виникнення категорії дітей "групи ризику"

      


   

          Дитина перебуває під впливом навколишнього середовища увесь час свого існування. Причому саме соціальні фактори, а не біологічні, мають найбільший вплив на формування успішної, або неуспішної, особистості.

         Діти, у переважній більшості, набувають «непривабливий» соціальний статус не тому, що вони такими народжуються, а через вплив різних життєвих факторів ризику.

 

Серед факторів ризику можна виділити наступні основні групи:

Ø соціально-економічні (матеріальні проблеми сім'ї, несприятливий психологічний клімат у сім'ї, аморальний спосіб життя батьків, непристосованість до життя в суспільстві і т.д.);

Ø психологічні (неприйняття себе, невротичні реакції, емоційна нестійкість, труднощі спілкування, взаємодії з однолітками і дорослими тощо);

Ø педагогічні (невідповідність змісту програм освітньої установи та умов навчання дітей і психофізіологічних особливостей вихованців, темпу психічного розвитку та навчання дітей; відсутність інтересу до навчання, закритість для позитивного досвіду, невідповідність образу школяра і т.д.).

Ø медико-біологічні (стан здоров'я, спадкові і вроджені властивості, порушення в психічному і фізичному розвитку, травми внутрішньоутробного розвитку і т.д.);

 

Хто ж вони - учні "групи ризику"?

 

Це  категорія дітей, яка через певні життєві обставини вимагає особливої уваги з боку педагогів, психологів та інших фахівців.

 

 До них умовно належать :

ü діти з порушеннями в афективної сфері;

ü педагогічно-занедбані діти;

ü діти із затримкою психічного розвитку;

ü діти з проблемами в розвитку (олігофренія);

ü діти з девіантною поведінкою;

ü дітей з емоційними порушеннями.

 

Проблема "групи ризику" серед підлітків

 

 Дана проблема особливо актуальна саме з дітьми від 10 до 14 - 15 років. Особлива увага до душевного здоров'я підлітків, а також до своєчасного виявлення та профілактики різних відхилень необхідна з трьох причин.

 

 По-перше, фізіологічні зміни роблять організм підлітка більш вразливим і підвищують ризик соматичних захворювань.
По-друге, саме в підлітковому віці вперше можуть проявити себе нервові та психічні захворювання.
По-третє, збільшення сфери соціальних відносин дає підліткові новий соціальний досвід, до якого він ще не завжди готовий.
 
Найбільше занепокоєння батьків і педагогів викликає вплив таких  факторів ризику:
 
Ø дисгармонійна сім’я
Ø соматичні захворювання і важкі травми 
Øдеструктивні відносини підлітка з однолітками

 

Етапи роботи з дітьми «групи ризику»:

 

1. Формування банку даних дітей і підлітків «групи ризику»;

2. Діагностика проблем особистого і соціального розвитку дітей і підлітків, які потрапляють у сферу діяльності педколективу.

3. Консультування .

4. Корекційні, розвиткові та тренінгові заняття.

5.  Навчання школярів групи ризику за допомогою урочної системи.

 

 

Класний керівник, соціальний педагог, практичний психолог є головними дійовими особами в роботі з  дитиною «групи ризику».

Ознаки готовності дитини до школи


 

Способи протидії емоційному вигоранню


 

Поради щодо самоорганізації під час віддаленої роботи


 

Правила безпечного Інтернету


 

Фабінг, або залежність від мобільних телефонів


 

Як краще готуватися до ЗНО


 

Нестандартні способи навчання: як заспокоїти галасливий клас


 Використано матеріали https://www.facebook.com/groups/2492918964338601



Закони психології, які змінять ваше життя